پژوهشکده مطالعات تربیت معلم

چهارمین نشست گروپ مطالعات تربیت معلم انجمن مطالعات برنامه ریزی درسی ایران با موضوع «بدنمندی و بازاندیشی در پدیدار یادگیری» ...

چهارمین نشست گروپ مطالعات تربیت معلم انجمن مطالعات برنامه ریزی درسی ایران با موضوع «بدنمندی و بازاندیشی در پدیدار یادگیری» با حضور دکتر رمضان برخورداری عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی در 19 بهمن ماه 1394 برگزار شد. در این نشست دکتر برخورداری بار دیگر به نقش بدن و اهمیت رفتار در اندیشه ورزی از منظر پدیدارشناسانه پرداخت. دعوی اصلی این رویکرد آن است که تاکنون هیچ یک از نظریه های فلسفی و تربیتی موجود نگاه مستقلی به بدن نداشته اند و تمامی آن ها همواره بدن را تابعی از ذهن می انگاشتند. ایشان همچنین بیان نمودند که تمامی سطوح شناختی، عاطفی، رفتاری و... انسان خاستگاه و ریشه بدنی دارند. در حالی که رویکرد های رفتاری، شناختی وعصب شناختی نمی توانند تبیینی از رفتار به مثابه یک کل عرضه نمایند و نقش بدن را به عنوان عامل پویایی که با محیط تعامل دارد، نادیده گرفته می شود.


نظرات کاربران